Zadaniem aplikacji Project Deweloper jest całościowe spojrzenie na działalność firmy i ocena stanu realizowanych przez nią projektów inwestycyjnych pod kątem finansowym. W tym celu program wykorzystuje informacje gromadzone w pozostałych aplikacjach systemu ERP 2 Deweloper. Jedną z nich są dane o kosztach i przychodach firmy. Informacje o kosztach pozyskiwane są z modułów Rozrachunki i Budżetowanie oraz programu FK, gdzie rejestrowane są faktury i płatności realizowane na rzecz kontrahentów. Oprócz strony kosztowej gromadzone są również informacje o przychodach firmy związanych ze sprzedażą dóbr i usług. Dodatkowym źródłem informacji o przychodach jest moduł Plan Sprzedaży i aplikacja CRM Deweloper. Pierwsza z nich dostarcza informacji o planowanych przychodach w perspektywie czasu, druga o rzeczywistych umowach i rzeczywistym wpływie środków finansowych od klientów. Dzięki temu użytkownicy aplikacji Project Deweloper posiadają narzędzie pozwalające na planowanie kosztów i przychodów inwestycji w czasie oraz bieżące monitorowanie realizacji założonego planu, analizowanie przepływu gotówki (cash-flow) bilansowanie działalności firmy.